SEA zoekmachine-optimalisatieEr zijn twee manieren om op Google te adverteren, namelijk SEO en SEA. Bij SEO gaat het om onbetaald adverteren. Bij SEA wordt er betaald geadverteerd. Dit kan onder andere worden gedaan via Google Adwords. Via dit platform worden campagnes aangemaakt om online doelstellingen te realiseren. Voorbeelden van online doelstellingen zijn: meer websiteverkeer, meer conversies en meer naamsbekendheid. De specialisten beschikken over veel kennis en ervaring met Google Adwords. Zij doen op een structurele basis aanpassingen in campagnes van klanten. Dit is nodig om de online doelstellingen van klanten te realiseren. Indien je een Google Adwords-campagne niet structureel optimaliseert, is de kans klein dat je jouw online doelstelling(en) behaald. Daarom is het slim om jouw Google Adwords-campagne uit te besteden aan de specialisten. Zij kunnen met hun capaciteiten jouw campagne blijven optimaliseren, terwijl jij je helemaal kan concentreren op jouw core business!
Werkwijze van specialistenDe specialisten hanteren een bepaalde werkwijze om de Google Adwords-campagne van hun klanten te beheren. Het proces begint bij een klantwens. Op basis van deze klantwens gaan de specialisten in gesprek met de klant om meer inzicht te krijgen in het doel of de doelen van de klant met de campagne. Hierna gaan de specialisten een plan uitwerken om de doelstelling(en) van de klant te realiseren. Hierin staan bijvoorbeeld de strategie en de benodigde uren inclusief de prijs per uur weergegeven. Als de specialisten en de klant tot een overeenkomst komen gaan de specialisten aan de slag. Als er nog geen campagne was, zetten de specialisten deze op. Hierbij beginnen zij met een zoekwoordanalyse. Hierna gaan zij op basis van hun kennis en ervaring aan de slag met de optimalisatie van de campagne. Vervolgens maken de specialisten iedere maand een dashboard voor de klant. Het online marketing dashboard geeft een begrijpelijke weergave van de behaalde resultaten. Op die manier weet de klant hoe zijn campagne in de afgelopen periode heeft gepresteerd. De specialisten gaan vervolgens op basis van de resultaten verder met optimaliseren. De specialisten houden hierbij het doel of doelen van de klant continu voor ogen. Op die manier blijven zij doelgericht werken en is de kans groot dat zij de doelstelling(en) realiseren. |
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Wat kan een reclamebureau allemaal voor jou betekenen? Op het moment dat je je bedrijf wilt promoten, kan het handig zijn om hier hulp bij in te schakelen. Dit kun je het beste...
- Het inzetten van het online marketing kanaal Het inzetten van het online marketing kanaal kan voor een hoop bedrijven toch nog een hoop opleveren. Niet elk bedrijf zet het even handig in...
- Beter vindbaar zijn op het internet Tegenwoordig draait alles om internet. Online is het te doen. Wanneer jij een webpagina hebt wil je natuurlijk dat mensen deze eenvoudig kunnen vinden. Dan...
- Zet uw product op dienst op de kaart met een display van re-board op maat Zou u graag een display van een materiaal als re-board laten ontwerpen en produceren, zodat u uw bedrijf op een originele en aantrekkelijke wijze verder...
- Schrijf uw kind in bij deze kleinschalige kinderopvang in Amsterdam Het is erg prettig om uw kind in te schrijven bij een kleinschalige opvang indien u op zoek bent naar een kinderopvang in Amsterdam. U...
- Hoe maak ik een interactieve video en wat zijn de kosten? Interactieve video’s Video’s we gebruiken ze ontzettend veel. In het onderwijs worden video’s ook steeds meer toegepast. Zo kunnen docenten eerst de lesstof uitleggen en...