Webshop hoger in google

Een webshop hoger in Google krijgen is een uitdaging. Concurrentie kan erg sterk zijn. Er zijn talloze factoren die vanuit SEO (zoekmachine optimalisatie) invloed hebben op hoe de pagina’s met producten, je categoriepagina’s of je blog ranken in de zoekresultaten. Toch is je webshop hoger in google krijgen mogelijk. Het vereist alleen aandacht en mogelijk enige investering voor langere termijn.

Meest beïnvloedende factoren

Een pagina scoort hoger of slechter in zoekmachine resultaten door een aantal SEO factoren. De belangrijkste zijn:

  • De Domein ranking van je eigen website

  • Het aantal backlinks (verwijzende websites met goede domein ranking) naar jouw website

  • Sociale activiteit rondom jouw website of artikel

  • De diversiteit van de content op je website. Hoe diverser, hoe beter (video, contactformulieren, foto’s, tekst, downloads zoals pdf’s etc.)

  • Een correcte content markup en architectuur (h1,h2,h3,p etc.)

  • De snelheid en techniek van de pagina

  • De meta titels en beschrijvingen

Verkeer meten

Om een webshop hoger in google te krijgen, kan het erg waardevol zijn om te meten hoe de huidige pagina’s presteren. Dit kan bijvoorbeeld met Google Analytics. Kijk naar de bronnen waar huidige bezoekers vandaan komen (bronnen zoals facebook of specifieke verwijzende pagina’s) en probeer hierop in te zetten. Schrijf bijvoorbeeld meer artikels voor een verwijzende website die eerder voor veel relevant verkeer heeft gezorgd.


https://www.reachdigital.nl/