Wat je wel en niet moet doen bij het kopen van links

Even snel links kopen voor je webpagina. Het kan maar het is verstandig om op een aantal dingen te letten. In dit artikel laten we je zien wat je wel en niet moet doen, wanneer je links wil kopen.

Dit moet je doen bij het kopen van links

Zorg ervoor dat je eerst een analyse maakt van je huidige profiel. Kijk naar het aantal bezoekers en de kwaliteiten. Ga vervolgens kijken naar websites van concurrenten en bekijk of jij nog iets kan veranderen waardoor jij beter wordt dan de concurrent. Wanneer je ontdekt hebt wat je nog kan verbeteren, verbeter dan niet alles direct in één keer. Google herkent patronen die niet normaal zijn voor jouw website. Als je alles in één keer aanpast valt het op voor Google, wat het gevolg heeft dat je website niet beter zichtbaar wordt maar juist afzakt. Dus het voorkeur gaat uit naar langzame en gevarieerde aanpassingen. Er zijn een aantal links die altijd goed werken, ga als eerst opzoek naar deze goedwerkende links. Voeg deze links toe, voor zover het mogelijk is.

Wat je absoluut niet moet doen bij het kopen van links

Er zijn diverse soorten links zoals, footer, sidebar en sidewidelinks. Het laatste soort, sidewidelinks, vallen voor Google het meeste op, omdat deze worden gebruikt op een onnatuurlijke linkbuilding. Door gebruik te maken van deze link heb je kans dat je duizenden links krijgt op je pagina, wat voor Google dus opvalt. Let er ook op dat je geen linkspam koopt, deze zorgen voor veel uitgaande links of de kwaliteit van de website is erg laag. Wat opnieuw ervoor zorgt dat je niet gezien wordt op Google. Het is belangrijk dat je voldoende variatie aanbrengt in je links, zodat je bij verschillende pagina’s van je website terecht komt en niet alleen bij de homepage.